Ručné riadenie vozidla – prítlačný krúžok

Dnes si povieme niečo o ručnom riadení vozidla pre zákazníkov s ochrnutím dolných končatín. Milí čitatelia, ak o tom počujete prvý krát a túžite ,  aby ste mohli samostatne šoférovať  motorové vozidlo, nič nie je nemožné! Je to možné vďaka vynálezu, ktorý sa volá ručné riadenie vozidla. Určite ste niekde počuli o ručnom riadení vozidla, taktiež neváhajte, čítajte ďalej prinášame Vám prehľad o možnostiach ručného riadenia.

Ručné riadenie vozidla s automatickou prevodovkou

V tejto časti sa bližšie pozrieme na ručné riadenie vozidla s automatickou prevodovkou. Existuje viacero spôsobov ručného vedenia vozidla. Ponúkame Vám prítlačný krúžok alebo páku pod volant.
Jestvuje dokonca aj oveľa jednoduchšie riešenie,  ktoré sa nemontuje do volantu ani pod volant. Jedná sa najnovšie riadenie vozidla pomocou páky MERO 3, ktorou sa pridáva plyn, tiež  sa s tou istou pákou  aj brzdí. Samozrejme, nesmie chýbať aretačné tlačidlo na brzdu, keďže auto s automatickou prevodkou bez zabrzdenia ani nenaštartuje.

Ručné riadenie vozidla – prítlačný krúžok

Prítlačný krúžok na volante funguje identicky ako plynový pedál. Máme riešenie takisto pre ľavákov, ale aj pre pravákov. Dokonca si môžete vybrať či chcete ovládať plyn pritláčaním krúžku, či otáčaním. Vieme Vám ponúknuť elektrický plyn, ktorý zabezpečí ešte jemnejší chod vozidla, teda väčší komfort takisto pre Vás ako šoféra aj pasažierov.

Prítlačný krúžok na volant

ručné riadenie je vďaka prítlačnému krúžku a páke na brzdenie veľmi jednoduché. Postačí Vám zatlačiť krúžok, plyn bude hneď reagovať.

Ručné riadenie vozidla
pridávanie pritlačením krúžku

Výhody prítlačného krúžku:
·       absolútna spoľahlivosť
·       obe ruky na volante
·       elektrický prítlačný krúžok je veľmi citlivý a ľahko sa ovláda
·       certifikácie a povolenie ministerstva dopravy, homologizácia na viac ako 300 typov vozidiel
·       prítlačný krúžok ovláda plyn, páka Mero3, Mero 2 ovláda brzdu
·       možnosť variability páky, ktorá môže byť na ľavej či pravej strane
·       možnosť získania príspevkov na systém vďaka legislatíve
·       páka obsahuje štandardne aretáciu brzdy (u páky vľavo nie je nutná)
·       možnosť väčšieho tlačidlá aretácie brzdy pre kvadruplegika

V ďalšej časti sa detailne pozrieme na páky MERO2 a MERO 3.
Simone Sophie Stewart